måndag 3 mars 2014

Kommunikationsmodell för Asien Programmet


Sändare:
Asien programmet. För att stärka sitt eget brand kan man dra nytta av tidigare vinnande koncept från Asien t.ex. kan man använda olika bilder av Samsung eller Toyota för att få mottagarna direkt att få en bild av att det är viktigt att ha vetskap om vad som sker i Asien.

Budskap:
Bra kurser och för framtiden lönar det sig att lära sig om Asien. Stora tillväxtmöjligheter och möjlighet att få framtida jobb inom ett företag i Asien.

Medium:
Facebook, Åbo Akademis hemsida, egen hemsida som ger en positiv bild av Asien samt hur viktigt det är att synas bland allmänheten.

Mottagare:
Alla studerande vid de olika universiteten i Finland. Man måste se till att ha ett brett utbud av kurser som lämpar sig för studeranden inom alla inriktningar och kurser som såväl språkstuderanden som ekonomistuderanden kan ha nytta av.

Uppföljning:

Hur har utvecklingen varit? Har det gett resultat i form av flera deltagare på kurserna? Har antalet gillningar på Facebook blivit fler? Har man lyckats skapa en intressant nätsida som är välbesökt?

-iSquad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar