Vi ska göra vår företagsanalys om företaget Seacret i skönhetsbranschen. Det här är vår preliminära projektplan. Observera ordet preliminär, vi vill kunna vara flexibla i vårt projekt och anpassa oss till den information som vi får under projektets gång.
- Globalt: Vad är grundtanken med företaget och varför startade de sin verksamhet? Vad har de för produkter?
- Lokalt: Hur har de tänkt då det gäller butiksstrukturen i Finland? Varför har de två butiker bara i Åbo?
- Utveckling: Håller de på med några nya utvecklingsarbeten? Vart vill de ta sitt företag?
- Marknadsföringsidé: Vi tycker den naturnära marknadsföringsidén är bra, hur har de tänkt? Håller de på med något annat? Hur har deras marknadsföring utvecklats över tid? Vad planerar de i framtiden?
Hur går vi tillväga?
- Vi mailar och försöker stämma träff med dem i butiken i Hansa till morgonen den 20 februari. Vi vill gärna träffa någon som vet mycket om företaget, gärna på global nivå. Vi tänker oss en butikschef.
- Då vi besöker butiken tar vi reda på och analyserar butiken som helhet, deras produkter och försäljarnas säljteknik.
- Då vi anser oss ha tillräckligt med information skapar vi en Prezi där vi presenterar vad vi kommit fram till och vilka observationer vi har gjort. Vi strukturerar vårt arbete runt följande underrubriker:
- Seacret allmänt och globalt
- Seacrets affärsidé och grundtanke
- Seacrets produkter
- Seacrets marknadsföringsstrategi
- Seacret i Finland
- Seacret i Hansa
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar